معماری
خانه / سوالات متداول جرایم رایانه ای ,سایبری / عواقب تأخیر در پرداخت پورسانت شرکت های بازاریابی شبکه ای | وکیل سایبری

عواقب تأخیر در پرداخت پورسانت شرکت های بازاریابی شبکه ای | وکیل سایبری

عواقب تأخیر در پرداخت پورسانت شرکت های بازاریابی شبکه ای

عواقب تأخیر در پرداخت پورسانت شرکت های بازاریابی شبکه ای – یکی از حقوق بازاریابان که بر عهده شرکت های بازاریابی شبکه ای قرار دارد، پرداخت به موقع پورسانت توسط شرکت به آنان است. بر طبق مفاد آیین نامه مصوب و قرارداد مکتوب بازاریابان با شرکت، شرکت های دارای پروانه کسب موظف هستند، کمیسیون بازاریابان را به صورت ماهیانه پرداخت نمایند.

یکی از حقوق بازاریابان که بر عهده شرکت های بازاریابی شبکه ای قرار دارد، پرداخت به موقع پورسانت توسط شرکت به آنان است. بر طبق مفاد آیین نامه مصوب و قرارداد مکتوب بازاریابان با شرکت، شرکت های دارای پروانه کسب موظف هستند، کمیسیون بازاریابان را به صورت ماهیانه پرداخت نمایند.

اخیراً در گزارش های متعدد شاهد افزایش شکایات بازاریابان برخی از شرکت ها در مورد تأخیر واریز پورسانت های استحقاقی آن ها هستیم. با اینکه در قرارداد کتبی و حتی به استناد بخش نامه دبیرخانه کمیته نظارت، پرداخت پورسانت ها می بایست در کمتر از ۱۰ روز در اول ماه انجام گیرد، اما برخی از شرکت ها بر تعهد خود پایبند نبوده و دلیل آن را مشکلات مالی اظهار می دارند، برخی دیگر نیز به منظور کاهش تعداد شکایات، پورسانت بازاریابان با درآمد پایین را در اولویت پرداخت قرار می دهند و پورسانت بازاریابان ارشد و یا در اصطلاح لیدرهایشان را که مبلغ چشم گیری است به روزهای آتی موکول می کنند. اقدام برخی از شرکت ها در عدم اجرای به موقع تعهدات منجر به افزایش شکایات بازاریابان شده است.

با توجه به اینکه پورسانت های پرداخت شده منبع اصلی درآمد بازاریابان بوده و یکی از مهم ترین حقوق بازاریابان است که برعهده شرکت ها قرار دارد، لازم است شرکت ها تمهیدات لازم را برای پرداخت به موقع آن فراهم آورند.

کمبود بودجه مالی توجیه مناسبی برای کوتاهی در احقاق حق بازاریابان نیست؛ چرا که شرکت ها می توانند با مدیریت حجم فروش شان بودجه مالی کافی را برای پرداخت آن فراهم آورند.

عدم پرداخت به موقع پورسانت توسط شرکت های بازاریابی شبکه ای مطابق با مقررات تخلف محسوب می شود و می تواند در صورت تکرار منجر به اخطار و یا تعلیق شرکت های متخلف شود.

گفتنی است اگر شرکت کالایی را به فروش می رساند، حقوق ایجاد شده از حیث فروش کالا را می بایست بلافاصله محاسبه و در موعد مقرر پرداخت نماید و حقوق ایجاد شده نباید در سایر امور شرکت ها هزینه شود تا با این بهانه حقوق بازاریابان ذینفع تضییع گردد.

اگر شرکت توان پرداخت پورسانت را ندارد پس چگونه می تواند سبد فروش خود را باز گذارد و از توان بازاریابان برای فروش محصولات خود استفاده نماید و در زمان اجرای تعهدات مشکلات مالی را دلیل بر تأخیر پرداخت اظهار نماید؟

در نهایت یکبار دیگر تأکید می گردد که اجرای کامل تعهدات مطابق با مفاد آیین نامه موضوع ماده ۸۷ قانون نظام صنفی توسط شرکت های بازاریابی شبکه ای به عنوان تکلیف بر این شرکت ها مقرر شده است و عدم اجرای آن تبعات منفی در قالب تذکر، اخطار و تعلیق را برای شرکت های متخلف در پی خواهد داشت.

منبع: ایران هشدار

به کانال تلگرامی وکیل سایبری بپیوندید irancyberlawyer@

 

عواقب تأخیر در پرداخت پورسانت شرکت های بازاریابی شبکه ای عواقب تأخیر در پرداخت پورسانت شرکت های بازاریابی شبکه ای عواقب تأخیر در پرداخت پورسانت شرکت های بازاریابی شبکه ای عواقب تأخیر در پرداخت پورسانت شرکت های بازاریابی شبکه ای عواقب تأخیر در پرداخت پورسانت شرکت های بازاریابی شبکه ای عواقب تأخیر در پرداخت پورسانت شرکت های بازاریابی شبکه ای عواقب تأخیر در پرداخت پورسانت شرکت های بازاریابی شبکه ای عواقب تأخیر در پرداخت پورسانت شرکت های بازاریابی شبکه ای عواقب تأخیر در پرداخت پورسانت شرکت های بازاریابی شبکه ای عواقب تأخیر در پرداخت پورسانت شرکت های بازاریابی شبکه ای عواقب تأخیر در پرداخت پورسانت شرکت های بازاریابی شبکه ای عواقب تأخیر در پرداخت پورسانت شرکت های بازاریابی شبکه ای عواقب تأخیر در پرداخت پورسانت شرکت های بازاریابی شبکه ای

مطالب مرتبط

همچنین ببینید

به حافظه‌های فلشی که پیدا می‌کنید اعتماد نکنید | وکیل سایبری

به حافظه‌های فلشی که پیدا می‌کنید اعتماد نکنید به حافظه‌های فلشی که پیدا می‌کنید اعتماد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس