رد کردن لینک ها

اینستاگرام ، کسب و کارهای آنلاین، مخاطرات و تهدیدات

اینستاگرام و بازاریابی شبکه های اجتماعی SMM:

امروزه بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SMM به یکی از شیوه های مهم و کارا در بازاریابی تبدیل شده است. هر روز کسب و کارهای بیشتری برای معرفی خدمات یا محصولات خود وارد شبکه های اجتماعی می شوند. حجم زیاد مخاطبین، ارتباط آسان و به نوعی مستقیم با مصرف کنندگان و مشتریان، افزایش ترافیک، بهبود سئو، مواردی است که شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام را به ابزار تبلیغاتی و تجاری مهم تبدیل کرده است.

اینستاگرام و نگاهی به آمار رشد آن در جهان و ایران:

اینستاگرام از جمله شبکه های اجتماعی است که طبق آمار، هر روز در حال پیشرفت بوده و در بین کاربران خود محبوب تر می شود. طبق آمار رسمی در سال 2020، اینستاگرام در روز بیش از 500 میلیون و در ماه بالغ بر 1 بیلیون کاربر فعال داشته است که مزیت تبلیغاتی این شبکه اجتماعی را تأیید می کند. از نظر تفکیک جنسیتی کاربران، باید گفت 48% مردان و 52% زنان در این شبکه اجتماعی عضویت دارند.

63% کاربران اینستاگرام، در روز حداقل یکبار وارد این شبکه اجتماعی می شوند و 200 میلیون کاربر در روز حداقل از یک پیج تجاری بازدید دارند. به طور میانگین کاربران اینستاگرام، 28 دقیقه از ساعت شبانه روز خود را در این شبکه اجتماعی سپری می کنند که از کل این زمان یک سوم آن به بازدید از صفحات مجازی تجاری مربوط می شود.

بنابر بررسی های صورت گرفته تبلیغات اینستاگرام به صورت بالقوه به 849.3 میلیون کاربر می رسد. پیش بینی می شود با توجه به این آمار، تا پایان سال 2020، 75.3% فعالیت های تجاری در امریکا به شبکه اجتماعی اینستاگرام بپیوندند و به طور متوسط برندهای مطرح در هفته 2.5 میلیون استوری را در این فضا به اشتراک بگذارند.

در ایران گرچه آمار دقیقی از تعداد کاربران ارائه نشده است؛ اما به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان سال 1397 تعداد کاربران اینترنت در ایران 74 میلیون و 518 هزار نفر بوده است. از این تعداد کاربر اینترنت به استناد آمار وب سایت استاتیستا ، 30% از جمعیت کشور یعنی جمعیتی بالغ بر 30 میلیون نفر به اینستاگرام پیوسته اند. طبق آمار جهانی، ایران در رده هشتم جهانی استفاده از این شبکه اجتماعی قرار دارد. نیم نگاهی به سن کاربران ایرانی اینستاگرام حاکی از آن است که 54% جمعیت ذکر شده در سنین 18-30 سال هستند. اشتراک گذاری روزانه هزاران پست و استوری در اینستاگرام از طرف کاربران ایرانی، بیانگر محبوبیت این شبکه در کشور است. این آماری است که به مخاطب عام اینستاگرام می پردازد، در حالی که نباید از محبوبیت این شبکه در میان کاربران تجاری یا کسب و کارهای مختلف، چشم پوشی کرد.

 

اینستاگرام و مقبولیت آن در میان کاربران تجاری:

چنانچه اشاره شد، بخش قابل توجهی از زمان کاربران اینستاگرام به بازدید از صفحات تجاری و دنبال کردن برندهای مورد علاقه شان سپری می شود. همچنین میزان تعامل کاربران با محتوای به اشتراک گذاشته شده از سوی برندهای معتبر، همواره رو به افزایش است و روند صعوی دارد. فرصت انتشار ترکیبی از محتوای بصری، شنیداری و نوشتاری در اینستاگرام، تصویرسازی برندها برای مخاطبین را بسیار سهل کرده و به نوعی امکان ارتباط مستقیم با آن ها، از این طریق فراهم شده است.

غالباً انسان ها، 80% موضوعاتی را که دیده اند در ذهن خود بایگانی می کنند و آن را به یاد می آورند. در این بین موضوعاتی که می شنوند تا 10% و آنچه می خوانند تا 20%، برای آن ها قابلیت یادآوری دارد. به همین دلیل فضای اینستاگرام فرصتی است که با ترکیب هر سه محتوا، قدرت ثبت و ضبط موضوعات مختلف در ذهن انسان را تا110% افزایش می دهد. آنچه مسلم است محتوای بصری، جایگاه بی نظیری در میان سایر محتواهای تولیدی دارد؛ چراکه 90% اطلاعاتی که به مغز می رسد از راه دیدن است. 40% انسان ها به اطلاعات بصری در برابر توضیحات متنی، پاسخ بهتری دارند و 93% ارتباط آن ها از راه دیدن برقرار می شود.

 

شاید به همین دلیل است که امروزه بالغ بر 90% برندهای معتبر جهانی، از اینستاگرام استفاده می کنند و 53% از کاربران، برندهای مورد علاقه خود را در این شبکه دنبال می کنند. مشارکت کاربران در پست های برندهای معتبر، همواره رو به افزایش بوده و با نرخی برابر با 53% در سال در حال توسعه است. باید توجه داشت نوع کسب و کارها نیز در بازاریابی اینستاگرام، بسیار مهم و تأثیرگذار است. آمار جهانی حاکی از آن است که 36% برندهای B2C اینستاگرام را یکی از فاکتورهای مهم بازاریابی خود می دانند؛ اما این رقم در برندهای B2B به 13% می رسد.

سه صنعت برتری که در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند و بیشترین میزان جست و جوی کاربران جهانی را به خود اختصاص می دهند، 91% برندهای لوکس، 84% لباس ورزشی و 83% برندهای زیبایی هستند. نقش اینستاگرام در معرفی و تصویر سازی برندهای علمی و تخصصی را نیز نباید نادیده گرفت؛ چراکه برندی چون نشنال ژئوگرافیک با 133 میلیون دنبال کننده، یکی از پیشتازان پیج های پرطرفدار اینستاگرام در میان پیج های تخصصی و تجاری است.

اینستاگرام در معرفی کسب و کارها در ایران چه نقشی دارد؟

آمار ارائه شده از کاربران ایرانی اینستاگرام، این شبکه را به فرصتی بی نظیر برای معرفی به مخاطبان هدف برای هر کسب و کاری تبدیل کرده است. از دیگر سو مشکلات اقتصادی و رکود بازار کسب و کار باعث شده، افراد بیشتری به فضای اینستاگرام به عنوان یک پایگاه شغلی یا تبلیغاتی روی بیاورند.

مشکلات متعددی چون اجاره بهای سنگین واحدهای تجاری، ساعات محدود کاری، محدود بودن فضای کار، عدم امکان نمایش وسیع محصولات، عدم امکان ارائه توضیحات فنی و وجه تمایز محصول با دیگر محصولات مشابه، از معضلاتی است که فضای اینستاگرام را بر فضای واقعی تجارت و کسب و کار، ارجح می کند.

امروزه غالب طراحان مد و لباس، فروشندگان و تولیدکنندگان پوشاک، تولیدکنندگان وسایل دکوراتیو، رستوران ها و حتی مشاوران فعال در عرصه های مختلف، با اشتراک گذاری محتوای تخصصی خود، سهم قابل توجهی از بازار فروش محصولات در دنیای مجازی را به خود اختصاص داده اند.

همچنین فضای تبلیغاتی اینستاگرام، خود فرصت های متعدد کاری و شغلی برای بسیاری از افراد به خصوص جوانان فراهم کرده است. افرادی که به عنوان چهره هایی شاخص در این شبکه اجتماعی، خود به یک اهرم تبلیغاتی مؤثر تبدیل شده اند. افرادی که به صورت تخصصی به فعالیت در فضای اینستاگرام در زمینه های مختلف تولید محتوا، مدیریت پیج، مستندنگاری و .. مشغول هستند. و در نهایت افرادی که به صورت گروه های تخصصی بر روی بازاریابی شبکه های اجتماعی در قالب شرکت های حقوقی، به ارائه مشاوره و عقد قرارداد های تبلیغاتی می پردازند.

گرچه آمار دقیقی از کسب و کارهای فعال در فضای اینستاگرام در ایران وجود ندارد، اما تجربه نشان داده است همواره ایرانیان از شبکه های اجتماعی برای ایجاد پایگاه های شغلی استفاده کرده اند. این موضوع در مواجهه با کسب و کارهای تلگرامی به خوبی هویدا بود و پس از فیلترینگ تلگرام، پایگاه بسیاری از این کسب و کارها به اینستاگرام منتقل شد.

چگونه از فضای کسب و کار اینستاگرام استفاده کنیم؟

مقدمه آماری ارائه شده به نوعی گویای اهمیت فضای اینستاگرام برای معرفی و توسعه کسب و کارهای مختلف بود. تعداد کاربران زیادی که در طول روز یکبار و در بسیاری موارد چندین بار به فضای اینستاگرام سر  می زنند، ممکن است این مشتریان بالقوه را بالفعل کند. اما برای فعالیت در اینستاگرام، قبل از هر چیز باید برند خود را ساخته باشیم و هدف خود را از حضور در اینستاگرام مشخص کنیم. به خصوص اگر به تازگی وارد بازار کسب و کار شده ایم، باید بدانیم چگونه این فضا را به ویترین محصولات یا خدمات خود تبدیل کنیم.

چگونه برند خود را در اینستاگرام بسازیم؟

فضای موجود در این شبکه اجتماعی، فرصتی فراهم کرده تا به راحتی بتوانیم رقبای خود را شناخته و آن ها را ارزیابی کنیم. شناسایی وجوه تمایز و تشابه با رقبا و شناسایی خلاء های خدماتی و محصولات تولیدی، بررسی قیمت ها و حتی کیفیت محتوای تولیدی از نکات مهمی است که می تواند در ساختن برند ما در اینستاگرام مؤثر باشد. تهیه لیستی از تفاوت ها و شباهت ها و آنچه می خواهید باشید در واقع سند راهبردی شما در ورود به عرصه تبلیغات شبکه های اجتماعی خواهد بود.

  • ساخت پروفایل

پروفایل شما در اینستاگرام، ویترین کار شما است. با نگاهی که به ویترین رقبای خود داشته اید و متناسب با استراتژی هایی که برای توسعه کار خود در نظر گرفته اید، ویترین کار خود را به گونه ای جذاب برای مخاطبان هدف خود، بسازید. اولین گام در ساخت پروفایل، ایجاد نام کاربری در اینستاگرام خواهد بود. برندهای معتبر جهانی در ساخت نام کاربری، دارای اشتراکاتی هستند که به نوعی می تواند به عنوان ویژگی یک نام کاربری استاندارد در نظر گرفته شود. مواردی چون استفاده از نام کاربری ساده، هویت واضح و تصویری برگرفته از لوگو برای تصویر پروفایل. برای انالیز رفتار مشتریان خود بهتر است که پروفایل خود را در حالت بیزنس پروفایل انتخاب کنید تا از امکانات متعدد پروفایل های تجاری برای پروموت محصولات خود استفاده کنید. توجه داشته باشید برای این کار لازم است شما در فیس بوک حساب کاربری ایجاد کرده باشید و آن را به صفحه اینستاگرام خود متصل کنید.

  • تصویر پروفایل:

در واقع تصویر پروفایل، کوتاه ترین راه شناسایی شما از سوی مخاطبان است. بهتر است عکس انتخابی به نوعی با محصول شما در ارتباط باشد. اگر دارای لوگوی خاصی برای شرکت یا کسب و کارتان هستید، بهترین ایده، استفاده از همان لوگو به عنوان عکس پروفایل است.

  • بیوگرافی:

 بخش بیوگرافی اکانت شما می تواند یکی از بهترین راه های ارتباط مخاطبین با شما باشد. شما در این بخش می توانید به راحتی با انتخاب یک شعار تبلیغاتی و متناسب با زمینه فعالیت خود و یا با توضیحی در مورد حیطه کاری خود، باعث آشنایی بیشتر مخاطب با خودتان شوید. نوشتن اطلاعات کاربردی از قبیل شماره تماس، آدرس وب سایت، کانال تلگرام و … از نکات کلیدی در جلب اعتماد مخاطبین شما خواهد بود.

در صورت دارا بودن فروشگاه فیزیکی یا حقیقی، حتماٌ با قید آدرس و ساعات کاری، مخاطبین را به بازدید از فضای کسب و کار خود دعوت کنید. اینجا قسمتی است که بعدها در راه اندازی شعبات دیگر یا برگزاری مراسم خاص و حتی رونمایی از محصولات جدید می تواند در دعوت از مخاطبین شما تأثیرگذار باشد.

  • قالب بندی ساختار پروفایل:

بعد از اتمام ایجاد اکانت و ساخت پروفایل، نوبت به طراحی قالب مناسب (تم) برای انتشار و اشتراک گذاری محتوای تولیدی است. این بخش از کار، به نوعی سازمان مندی کسب و کار شما را مشخص می کند و مخاطب به محض ورود به پیج شما، با تعاریفی چون سبک کار، رنگ سازمانی، سطح و کلاس کاری و به نوعی ادبیات رفتاری در کسب و کار شما آشنا می شود. این قالب می تواند با ترکیبی از لوگو در کنار رنگ سازمانی و یا شعار تبلیغاتی شما ساخته شود که همواره تصویر برند شما را در ذهن مخاطب یادآور شود. البته باید توجه داشت این موضوع خود می تواند مانع از کپی برداری تصاویر محصولات تولیدی شما گردد.

  • مدیریت محتوا:

با اتمام این مراحل، شاکله اصلی پروفایل شما آماده شده و نیاز به تولید محتوای خاص خود دارید. در واقع محتوای تولید شده از سمت شما اصلی ترین رکن ارتباطی با مخاطبین است. پس قبل از ورود به این عرصه، مخاطب خود را به صورت کامل ارزیابی و آن ها را درمیان تعداد انبوه کاربران انتخاب کنید. فراموش نکنید که پیش از این، با بررسی رقبای خود تا حدودی به نکات کلیدی در انتخاب مخاطبین خاص خود پی برده اید. در این مرحله با در کنار هم قرار دادن ارزش ها و یافته ها، محتوایی را تولید کنید که در راستای هویت برند شما باشد.

  • انتخاب تصاویر و مطالب:

اینستاگرام یک پلتفرم تصویر محور است و کیفیت و نوع تصاویر انتخابی برای اشتراک گذاری، در جذب مخاطبین و دنبال کردن کسب و کار شما تأثیر بسیار زیادی دارد. افراد مختلف با هر زبان و ملیتی از طریق تصاویر، متوجه منظور شما در این پلتفرم شده و با شما ارتباط برقرار می کنند. انتخاب و تولید تصاویر و دیگر محتواهای نوشتاری یا حتی صوتی در ارتباط مستقیم با ارزش های مورد نظر شما در کسب و کارتان قرار دارد. از اشتراک گذاری تصاویر و مطالبی که به کسب و کار شما مرتبط نیست بپرهیزید و به صورت متمرکز در ارتباط با موضوع کسب و کارتان، محتوا را انتخاب کنید. شما با این کار برند تخصصی خود را در ذهن دنبال کنندگان ساخته اید. طبق آمار 41% کاربران، برندهایی که محتوای غیرمرتبط را به اشتراک می گذارند آنفالو می کنند.

  • تدوین برنامه زمان بندی برای اشتراک گذاری محتوا:

برای اشتراک گذاری محتوای تولیدی، برنامه زمان بندی خاصی تدوین کنید. تداوم در اشتراک گذاری محتوا، باعث پویایی ارتباط شما با مخاطب می گردد اما توجه داشته باشید از تکرار و نشر زیاد نیز پرهیز کنید. طبق آمار، کاربران 73% از پست های شما را در بازدید های خود از اینستاگرام از دست می دهند، پس انتشار زیاد محتوا و تصاویر، دنبال کننده های شما را سر در گم خواهد کرد. از طرفی طی بررسی انجام شده 46% کاربران شبکه های اجتماعی، برندها و کسب و کارهایی که محتوای تبلیغاتی بیش از حد دارند را آنفالو می کنند. پس با بررسی فعالیت های مخاطبین خود، بهترین زمان انتشار محتوا را شناسایی کنید.

  • تداوم در ارتباط:

غالباً برندها و کسب و کارها بدون برنامه ریزی بلند مدت وارد اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی می شوند و پس از مدتی فعالیت آن ها رها می شود. در کیفیت محتوای تولیدی و انتشار آن، تداوم را نباید فراموش کرد. تداوم تعامل و کیفیت، نکته مهم حضور در شبکه های اجتماعی برای هر کسب و کاری است. این استراتژی، خود باعث افزایش دنبال کننده های شما شده و زمینه شکل گیری تعاملات اجتماعی درست با مخاطبین را برای شما فراهم می کند.

  • تبلیغ و توسعه فعالیت ها (ورود به عرصه بازاریابی)

پس از اتمام این مراحل، مقدمات ورود به بازاریابی اینستاگرام فراهم شده است و باید به دنبال افزایش تعداد دنبال کنندگان و شکل گیری تعاملات اجتماعی درست با آن ها بود. در واقع این بخش، نقشی اساسی در رونق کسب و کار شما خواهد داشت.

  • جذب و افزایش دنبال کننده ها:

تعداد دنبال کننده های واقعی شما، به نوعی مهر تأیید اجتماعی بر فعالیت شما محسوب می شود. پس باید همواره برای افزایش دنبال کنندگان واقعی در صفحات اینستاگرامی خود در تلاش باشید. پاسخ دهی درست و با حوصله به سؤالات، ایجاد ارتباط و تعامل با نوشتن کامنت ها، لایک کردن برخی از تصاویر و محتواهای منتشر شده از سوی آن ها، از جمله مورادی است که در افزایش دنبال کننده های شما بسیار تأثیر گذار است.

برای اطمینان بیشتر مخاطبین، می توانید تصاویر و عکس هایی از افراد متخلف در حال استفاده از محصولات یا خدمات خود منتشر کنید. طراحی کمپین های منظم تبلیغاتی نیز در موفقیت این موضوع بی تأثیر نخواهد بود. به عنوان مثال برگزاری مسابقات اینستاگرامی با موضوع کسب و کار شما و اهدای جوایزی از محصولات یا خدمات خود شما به آن ها.

  • هشتگ گذاری و متن نویسی:

گذاشتن هشتگ با کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما می تواند یکی دیگر از روش های افزایش دنبال کننده های شما باشد. با این اقدام شما بیشتر از سایر رقبا به چشم مخاطبین خواهید آمد و کسب و کارتان بیشتر در معرض دید قرار می گیرد. در هشتگ گذاری دقت کنید که کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را در پست قرار دهید؛ زیرا فقط با این روش است که به مخاطبین خود اعلام
می کنید که شما در چه زمینه هایی فعالیت دارید.

هشتگ گذاری معمولاً در امتداد متن نویسی شما انجام می شود. متن یا کپشن نوشته شده در هر پست در جلب توجه مخاطبین شما کمک قابل توجهی خواهد کرد. اما باید واقف باشید که چه متنی بیشترین تأثیر را بر مخاطبین شما دارد، به بیانی دیگر چگونه می توانید متنی منسجم، مستند و علمی در مباحث تخصصی مرتبط با کسب و کارتان بنویسید.

  • تبلیغات:

همانطور که اشاره شد تبلیغات و طراحی کمپین های تبلیغاتی از قبیل جشنواره ها و … در توسعه کسب و کار و افزایش دنبال کننده های شما تأثیر بسیار زیادی دارد. پیش از ورود به بحث تبلیغات، مخاطب شناسی و هدف از تبلیغ نباید فراموش شود. شناخت افراد و گروه های سنی و جنسیتی مرتبط با کسب و کار شما، ضمانت موفقیت شما در تبلیغات خواهد بود.

استفاده از استوری ها، Live، طراحی مسابقات عکس، طراحی جشنواره های مناسبتی، آگهی های تبلیغاتی در دیگر صفحات، ایجاد لدینگ پیج برای راه یابی به سایت یا لینکی مرتبط با اتفاقات مورد نظر شما، استفاده از چهره های مطرح و سرشناس برای معرفی محصولات شما و ده ها روش تبلیغاتی دیگر، از جمله شیوه های تبلیغاتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام است که می تواند در رونق کسب و کار شما مؤثر باشد.

این موارد تنها بخشی از فعالیت هایی بود که با ورود به شبکه اجتماعی اینستاگرام می توان برای معرفی کسب و کارهای مختلف، بویژه کسب و کارهای نوپا از آن استفاده نمود. از دیگر مزایای شبکه های اجتماعی و اینستاگرام می توان به کاهش هزینه های تبلیغات، بازده بالاتر، ایجاد مشتریان وفادار اشاره داشت.

معایب و مخاطرات اینستاگرام:

در کنار مزایای متعدد اینستاگرام این شبکه اجتماعی نیز مانند سایر ابزارهای در اختیار انسان می تواند مخاطراتی به همراه داشته باشد.

معایب اینستاگرام:

فرایند پرداخت برای کسب و کارهای شبکه اجتماعی یکی از مشکلات مهم است. عدم اتصال این شبکه اجتماعی به درگاه های بانکی و پرداخت باعث شده، تمام کسب و کارهای فعال در این شبکه به روش سنتی با اعلام شماره حساب و دریافت رسید پرداخت، ثبت سفارش را انجام دهند. این موضوع زمانی بیشتر دردسر ساز می شود که تعداد سفارش های ثبت شده شما زیاد باشد.

عدم امکان دسته بندی محصولات در این شبکه اجتماعی از دیگر معضلات پیش روی کسب و کارهای فعال در اینستاگرام است. به خصوص در مواردی که تعداد و تنوع محصولات شما زیاد باشد این مورد معضلی است که ممکن است دنبال کننده شما را سردرگم کند.

مخاطرات اینستاگرام:

جعل هویت یکی از مهم ترین اتفاقاتی است که ممکن است در فضای اینستاگرام برای کسب و کار شما یا حتی صفحه شخصی شما اتفاق بیفتد. به خصوص زمانی که به جایگاه شاخصی در حیطه کسب و کار خود دست پیدا کنید این موضوع پررنگ تر می شود. افرادی با سوء استفاده از محتوا و اطلاعات شما که به اشتراک گذاشته اید و با نام و هویت جعلی شما و حتی با راه اندازی صفحات مشابه، به اخاذی، کلاهبرداری و سایر اقدامات مجرمانه دست می زنند.

برای حفظ امنیت در اینستاگرام چه باید کرد؟

در حفظ حریم خصوصی خود کوشا باشید. با استفاده از ابزارهایی که می توانید، امنیت صفحه خود را افزایش دهید. برای این کار روش های متعددی وجود دارد که البته برخی از آن ها برای پیج های تجاری، کاربردی نیست اما با مواردی چون درخواست تأیید حساب کاربری، احراز هویت دو مرحله ای و چک کردن دسترسی به اینستاگرام خود از طریق اپلیکیشن های دیگر، می توانید تا حدودی این موضوع را مدیریت کنید.

هک شدن حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی یکی از مخاطراتی است که همواره بسیاری از کاربران را تهدید می کند. اما چگونه باید از هک شدن حساب کاربری خود مطلع شویم؟ هنگامی که از طریق کامپیوتر وارد اینستاگرام می شوید آدرس صفحه لاگین را بررسی کنید یک آدرس URL واقعی باید با پیشوند Https:// شروع شده باشد؛ در غیر اینصورت ممکن است این سایت یک بدافزار باشد که به راحتی می تواند اطلاعات شخصی شما را جمع آوری و ذخیره کند و به این ترتیب حساب کاربری شما در اینستاگرام هک شده است.

یکی از مخاطرات مهمی که همواره شما را تهدید می کند، فیلتر شدن شبکه اجتماعی است. موضوعی که به یکباره ممکن است کل کسب و کار شما را با شکست روبرو کرده و آن را از بین برد. البته باید توجه داشت که هک شدن و ریپورت شدن در اینستاگرام به دلیل تخطی از قوانین این شبکه اجتماعی انجام می شود ولی گاهی نیز اتفاق می افتد که حساب کاربری شما اشتباهاً و یا به صورت موقت بلاک و ریپورت می شود. همچین ممکن است برخی از کابران برخی پست های شما را ریپورت کرده باشند. در تمامی این موارد راه حل هایی وجود دارد که در مقالات بعدی به صورت مفصل به آن می پردازیم و راه های افزایش امنیت پیج و حتی قفل کردن پست های اینستاگرام را توضیح خواهیم داد.

چنانچه در ارتباط با اسن سبکه اجتماعی با مخاطرات امنیتی و انواع تهدیدات مواجه شدید بهتر است در اولین فرصت از طریق پلیس فتا موضوع را پیگیری نمایید.

به گفتگو بپیوندید