رد کردن لینک ها

تبلیغ قلیان‌های الکترونیکی در فضای مجازی چه حکمی دارد؟ | وکیل سایبری

اشتراک گذاری

تبلیغ قلیان‌های الکترونیکی در فضای مجازی چه حکمی دارد؟

تبلیغ قلیان‌های الکترونیکی در فضای مجازی چه حکمی دارد؟ – مسئول دبیرخانه دخانیات وزارت بهداشت در خصوص تبلیغ قلیان‌های الکترونیکی در فضای مجازی گفت: هنوز هیچ مکاتبه‌ای با پلیس فتا صورت نگرفته است

بهزاد ولی‌زاده مسئول دبیرخانه دخانیات وزارت بهداشت؛ در خصوص تبلیغات قلیان‌های الکترونیکی در فضای مجازی گفت: دستورالعمل مصوب ستاد کشوری کنترل دخانیات و ماده ۲ قانون جامع کنترل دخانیات، تبلیغات محصولات دخانی را ممنوع اعلام کرده و در صورت وجود این تبلیغات دستگاه‌های قضایی باید با آنها برخورد کنند. این دستورالعمل در نهمین جلسه ستاد کشوری با امضای ریاست جمهور به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: البته مسئولیت رسیدگی به تبلیغات اینترنتی بر عهده پلیس فتا است. اگر مواردی در خصوص تبلیغ قلیان‌های الکترونیک در فضای مجازی مشاهده شود باید با پلیس فتا مکاتبه کنیم که تا کنون موردی را به ما متذکر نشده‌اند.

ولی‌زاده از درخواست نظارت بر مواد مخدر برای نظارت بر مراکز عرضه کننده سیگار و قلیان الکترونیک خبر داد و گفت: تمام مستندات به واحد نظارت بر مواد مخدر ارائه شده و معاونت‌های بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در حد توان از عرضه این محصولات در برخی مراکز جلوگیری کرده‌اند.

مسئول دبیرخانه دخانیات وزارت بهداشت اظهار داشت: از سال ۸۵ با آغاز موج عرضه سیگارهای الکترونیک ممنوعیت عرضه و مصرف این کالا را با هماهنگی ستاد کشوری کنترل دخانیات و دستگاههای ذیربط اعلام کردیم. در سال ۹۳ نیز طبق قوانین اشاره شده، تبلیغ قلیا‌ن‌های الکترونیک ممنوع اعلام شد و به طور کلی این محصولات جزو محصولات قاچاق بوده و هیچ مجوزی برای تولید، واردات، عرضه و فروش این محصولات داده نشده است.

ولی‌زاده یادآور شد: در اسرع وقت باید با پلیس فتا مکاتبه‌ای داشته و این موضوع را در نطفه خفه کنیم چرا که تبعات ناگواری از جمله ترویج مصرف دخانیات را در پی دارد.

منبع: ایران هشدار

به کانال تلگرامی وکیل سایبری بپیوندید irancyberlawyer@

 

 

به گفتگو بپیوندید

شش + 16 =

بازگشت به بالای صفحه