معماری
خانه / مقالات / فروشگاه های اینترنتی / توصیه های FTC به بازاریابان در سال ۲۰۱۶( قسمت دوم) | وکیل سایبری

توصیه های FTC به بازاریابان در سال ۲۰۱۶( قسمت دوم) | وکیل سایبری

توصیه های FTC به بازاریابان در سال ۲۰۱۶( قسمت دوم)

توصیه های FTC به بازاریابان در سال ۲۰۱۶( قسمت دوم) – در مطلب قبلی اشاره به توصیه های FTC برای فعالیت قانونی بازاریابان کردیم و دو مورد از آن ها را مورد بررسی قرار دادیم؛ در ادامه به بررسی مابقی آن ها می پردازیم

 در مطلب قبلی اشاره به توصیه های FTC برای فعالیت قانونی بازاریابان کردیم و دو مورد از آن ها را مورد بررسی قرار دادیم؛ در ادامه به بررسی مابقی آن ها می پردازیم:

۳- ارزیابی طرح

در جلسات معارفه هیچ قراردادی را امضاء نکنید و هیچ پرداختی انجام ندهید. به خودتان فرصت بدهید تا در مورد تصمیم تان فکر کنید. سرمایه گذاری شما به پول نیاز دارد، پس بدون انجام تحقیقات وارد شرکت نشوید.

از بالاسری هایتان در مورد شرایط و اصطلاحات طرح بپرسید. برای مثال:

۱- ساختار بازپرداخت؛

۲- هزینه های بالقوه؛

۳- حمایت از مبالغی که ادعا می کنند شما می توانید بدست بیاورید؛

۴- نام و اطلاعات تماس افرادی که در شرکت می توانند به سؤالات شما پاسخ دهند.

این اطلاعات را به صورت مکتوب دریافت کنید. از طرح های پاداش دهی که به شما برای جذب اعضای جدید بیشتر از فروش محصولات پاداش می دهد، پرهیز کنید؛ چرا که این اخطاری در جهت هرمی بودن طرح است. به خاطر داشته باشید زمانی که بازاریابان جدید را به کار می گیرید، در برابر ادعاهایی که در رابطه با میزان درآمد ماهیانه آن ها می کنید، مسئولید. صادق و واقع بین باشید. اگر وعده های شما تحقق نیافت، مسئولیتش را بپذیرید حتی اگر این ادعاها را در بروشور شرکت خوانده اید و تکرار کرده اید و یا اینکه از بازاریابان دیگر شنیده اید.

اگر چیزی را متوجه نشدید، اطلاعات بیشتری را درخواست کنید تا کاملاً برای شما شفاف سازی شود. بالاسری ها و بازاریابان دیگر باید تمایل برای پاسخ دادن به سؤالات شما داشته باشند. فراموش نکنید با مشارکت شما در طرح بالاسری هایتان به درآمد می رسند؛ پس به خودتان زمان دهید و در برابر فشاری که برای مشارکت به شما وارد می شود، مقاومت کنید.

۴- هشیاری در برابر ادعاهای کذب

مدارک جعلی توسط شرکت یا برخی بازاریابان ارائه می شود تا وانمود کنند از طریق این طرح بازاریابان به در آمدهای بالایی دست پیدا کرده اند.

در مورد شرایط استرداد محصولات اطلاعات مکتوب به دست آورید. اطمینان حاصل کنید این مستندات حاوی اطلاعاتی در مورد بازگرداندن هرگونه محصول استفاده نشده، محدودیت ها و جریمه های وضع شده است. اگر بتوانید محصولات را با استفاده از سیاست بازپرداخت برگردانید، ریسک شما در کار کاهش می یابد. اما خطی مشی شرکت ها در مور اینکه چه مقدار هزینه از مبلغ کسر گردد و چه مدت زمانی بازگرداندن طول بکشد، متفاوت است.

بسیاری از طرح ها شما را ملزم به خرید مواد بازاریابی و آموزش و همچنین پرداخت هزینه برای شرکت در سمینار ها می کنند با این ادعا که شما با این خرید می توانید تخفیف برای محصولات دریافت کنید و یا اینکه شبکه ای شخصی از توزیع کنندگانتان را ایجاد کنید. تحقیق کنید که بازاریابان دیگر چه مقدار هزینه و زمان برای مشارکت در طرح، خرید مواد بازاریابی و آموزشی و حضور در سمینارها صرف کرده اند.

۵- مشورت گرفتن از دوستان تان در مورد طرح

شاید شما بخواهید با یک حسابدار و یا کسانی که مطمئن هستید هیچ نفعی از طرح نمی برند برای بررسی شرایط طرح بازپرداخت مشورت کنید. مشخص کنید که آیا طرح می تواند از ادعاهای درآمدی که شما کرده اید، حمایت کند و اطلاعاتی را که شما ارائه کرده اید، تحلیل کند.

فکر کنیدکه آیا این نوع کار مناسب استعدادها و اهداف شما هست یا نه؟ آیا از فروش محصولات لذت می برید؟ تحقیق کنید که بالاسری ها و بازاریابان دیگر از زمان شروع کارشان چند ساعت در هفته را به کار اختصاص داده اند و هم اکنون چقدر زمان به کار اختصاص می دهند.

به ابعاد متفاوت کسب و کار از قبیل آموزش، جذب اعضای جدید، برنامه ریزی کار، ثبت موجودی و حمل و نقل محصولات نیز باید توجه داشته باشید.

۶- پرسش سؤالات

از بالاسری ها و بازاریابان دیگر در مورد جزئیات کار بپرسید و نگویید که این کار فضولی است. شما باید تمام جزئیات معاملاتی که پول و زمان شما صرف آن می شود را بررسی کنید. پاسخ این سؤالات می تواند به شما کمک کند تا ادعاهای کذبی که در مورد میزان درآمد شما وجود دارد را شناسایی کنید و اینکه اگر طرحی دسیسه هرمی است به موقع متوجه شوید.

در این جا سؤالاتی آورده شده که لازم است شما قبل از گرفتن هر تصمیم از بالاسری هایتان بپرسید:

۱-چه تعدا افراد را جذب کرده اید؟

۲-چه مدتی است که در این کسب و کار فعالیت دارید؟

۳-چقدر پول در سال گذشته بدست آورده اید؟(درآمد و پاداش منهای هزینه)

۴-چند ساعت در روز طی سال گذشته صرف این کسب و کار کرده اید؟

۵-هزینه های شما در سال گذشته چقدر بوده است؟(پولی که صرف آموزش و خرید محصولات کرده اید)

۶-چند درصد از فروش شما به بازاریابان طرح بوده است و چه مقدار محصول ا به آن ها فروخته اید؟

۷-فروش سالانه تان از محصولات چقدر است؟

۸-چند درصد از درآمد شما (درآمد منهای هزینه) در آغاز کار از جذب بازاریابان دیگر و حجم فروش آن ها یا موارد دیگر به دست آمده است؟

بسیار مهم است تصویر کاملی از اینکه طرح شما چگونه کار می کند، بسازید: نه فقط در مورد پولی که بازاریابان به دست می آورند بلکه میزان پول و زمانی که آن ها در طرح صرف می کنند؛ زمانی که طول می کشد پول بدست بیاورید؛ تعداد زیرمجموعه ای که برای درآمدزایی شما مورد نیاز است و مواردی از این قبیل. یکی از نشانه های طرح های هرمی این است که بازاریابان بیشتر محصولات را به بازاریابان دیگر به جای مشتریان بیرونی بفروشند یا اینکه بیشتر درآمدشان را به جای انجام فروش از جذب اعضای دیگر به دست بیاورند.

FTC توصیه های بالا را به منظور حمایت از بازاریابان و محافظت از آن ها در برابر کلاهبرداری ها منتشر کرده است؛ مطمئناً عمل به آن ها تضمین کننده صحت فعالیت بازاریابان است.

منبع: mlmbook

وکیل جرایم سایبری | وکیل جرایم اینترنتی | وکیل سایبری | وکیل جرایم رایانه ای

 

توصیه های FTC به بازاریابان در سال ۲۰۱۶( قسمت دوم) توصیه های FTC به بازاریابان در سال ۲۰۱۶( قسمت دوم) توصیه های FTC به بازاریابان در سال ۲۰۱۶( قسمت دوم) توصیه های FTC به بازاریابان در سال ۲۰۱۶( قسمت دوم) توصیه های FTC به بازاریابان در سال ۲۰۱۶( قسمت دوم) توصیه های FTC به بازاریابان در سال ۲۰۱۶( قسمت دوم) توصیه های FTC به بازاریابان در سال ۲۰۱۶( قسمت دوم) توصیه های FTC به بازاریابان در سال ۲۰۱۶( قسمت دوم) توصیه های FTC به بازاریابان در سال ۲۰۱۶( قسمت دوم) توصیه های FTC به بازاریابان در سال ۲۰۱۶( قسمت دوم) توصیه های FTC به بازاریابان در سال ۲۰۱۶( قسمت دوم) توصیه های FTC به بازاریابان در سال ۲۰۱۶( قسمت دوم) توصیه های FTC به بازاریابان در سال ۲۰۱۶( قسمت دوم) توصیه های FTC به بازاریابان در سال ۲۰۱۶( قسمت دوم)

مطالب مرتبط

همچنین ببینید

پرداخت‌ در پیام‌رسان‌ها؛ شیوه جدید کلاهبرداری | وکیل سایبری

پرداخت‌ در پیام‌رسان‌ها؛ شیوه جدید کلاهبرداری پرداخت‌ در پیام‌رسان‌ها؛ شیوه جدید کلاهبرداری –  به تازگی …

قالب وردپرس