قوانین

شرکت های محترم، خروج حق بازاریاب است | وکیل سایبری

شرکت های محترم، خروج حق بازاریاب است

شرکت های محترم، خروج حق بازاریاب است – یکی از دغدغه های بازاریابان که مشکلات زیادی را برای آن ها به وجود آورده، انصراف از فعالیت بازاریابی است. در رابطه با این مطلب دو نکته قابل طرح است، اول عدم آگاهی از بازاریابان در رابطه با مراحل این انصراف و نکته دوم در رابطه با کارشکنی و مانع تراشی توسط شرکت ها است.

 یکی از دغدغه های بازاریابان که مشکلات زیادی را برای آن ها به وجود آورده، انصراف از فعالیت بازاریابی است. در رابطه با این مطلب دو نکته قابل طرح است، اول عدم آگاهی از بازاریابان در رابطه با مراحل این انصراف و نکته دوم در رابطه با کارشکنی و مانع تراشی توسط شرکت ها است.

از وظایف آموزشی شرکت ها آشنا کردن بازاریابان با حقوق قانونی شان و فرآیند انجام کار توسط آن ها است. شرکت های پیشکسوت در عرصه بین المللی علاوه بر آموزش های مرسوم بازاریابی شبکه ای نحوه کار در دفتر کاری مجازی را نیز به بازاریابانشان آموزش می دهند، اما متأسفانه در برخی شرکت های داخلی بازاریابان از این امکان محروم هستند و حتی خرید های اولیه آنان به دلیل عدم آشنایی شان با فضای دفتر کار مجازی توسط لیدرها به ثبت می رسد. در مورد نحوه خروج از شرکت و اعلام انصراف نیز این مشکل وجود دارد. برخی از بازاریابان که از چگونگی انصراف آگاهی نداشته و برخی دیگر هم با کارشکننی شرکت ها مواجه می شوند.

در این مطلب قصد داریم توضیحات مختصری در رابطه با نحوه ثبت خروج و پی گیری کارشکنی شرکت ها ارائه دهیم.

خروج از شرکت طی ۳ گام انجام می گیرد:۱-ورود به دفتر کاری مجازی، ۲- انتخاب گزینه انصراف از فعالیت، ۳- ارسال اطلاعات کد ملی توسط سایت شرکت به وب سرویس بازرگانی.

 

دفتر کار مجازی بازاریابان در تمامی شرکت ها علاوه بر آنکه امکان خرید و ثبت نارضایتی را در اختیار آن ها قرار می دهد می بایست امکان انصراف از فعالیت را نیز فراهم آورد. تنها راه خروج یک بازاریاب از شرکت و آزاد سازی کد ملی او ثبت خروج در داخل دفتر کاری اش است. گام اولی که هر بازاریاب باید طی کند مراجعه به دفتر کاری و کلیک بر روی گزینه انصراف از فعالیت و یا فسخ قرارداد است. هنگام انتخاب این گزینه با توجه به متصل بودن آن به وب سرویس بازرگانی اطلاعات علاوه بر ثبت در سایت شرکت، به طور مستقیم برای وب سرویس بازرگانی ارسال شده و در این سامانه تاریخ خروج بازاریاب براساس تاریخ عضویت او در شرکت تعیین و ثبت می شود؛ یعنی افرادی که بیش از ۶۰ روز از تاریخ عضویت انان می گذرد طی ۱۵ روز کاری کدشان آزاد شده و افرادی که تاریخ عضویت کمتر از ۶۰ روز دارند در همان لحظه خروج شان قطعی می شود.

برخی مواقع پیش آمده که بازاریابان با موفقیت خروج شان در سایت را ثبت می کنند، اما کد آن ها در زمان مورد انتظار آزاد نمی شود و هنگام پی گیری از شرکت با پاسخ خروج شما در سایت ثبت شده مواجه می گردند. این مشکل به دلیل عدم ارسال اطلاعات به وب سرویس رخ می دهد، ممکن است در هنگام ثبت خروج ارتباط قطع بوده و اطلاعات کد ملی بازاریابان ارسال نشود، اما در سایت شرکت خروج ثبت شده باشد؛ راه حل این موضوع ارسال مجدد اطلاعات کد ملی بازاریاب به وب سرویس بازرگانی توسط شرکت است. بازاریابان برای اینکه مطمئن شوند خروج آنان در وب سرویس ثبت شده یا نه، می توانند پس از ثبت درخواست خروج با ارسال ایمیل به آدرس unicode@mlm book.ir و یا تماس با شماره های واحد بازرسی شرکت های بازاریابی شبکه ای از وضعیت کد ملی شان مطلع شوند.

نکته بعدی در رابطه با کارشکنی شرکت ها و ایجاد مانع برای خروج بازاریابان است. این مانع تراش به دو صورت اتفاق می افتد، یکی در زمان هایی که آمار خروج از شرکت در حال افزایش است گزینه فسخ قرارداد از دفتر کاری حذف می شود و دیگر اینکه هنگام قطع اتصال با وب سرویس بازرگانی اطلاعات کد ملی بازاریابانی که در خواست خروج زده اند توسط شرکت ارسال نمی شود. لازم است در این موارد شرکت ها احترام به حقوق بازاریابان گذاشته و سد راه خروج آنان نشوند، اما در صورتیکه بازاریابان با مانع تراشی و عدم پیگیری شرکت مواجه شدند، می توانند شکایت خود را به دبیرخانه کمیته نظارت بر بازاریابی شبکه ای اعلام نمایند.

شرکت ها باید بدانند همان طور که هر فرد در انتخاب شرکت برای شروع فعالیتش اختیار دارد، در تصمیم برای ادامه فعالیت نیز آزاد است و نباید با مانع تراشی از این حق محروم شوند. وقتی میزان خروج بازاریابان از شرکت افزایش می یابد حتماً نارضایتی در رابطه با محصول و یا شرکت ایجاد شده و راه حل آن کشف علت است؛ نه ایجاد فشار و مانع برای نگه داشتن بازاریاب.

نکته دیگری که در رابطه با این موضوع قابل ذکر است در رابطه با امکان ارجاع یا باز پس قرستادن کالاهایی است که طی ۱۲ ماه منتهی به فسخ قرارداد بازاریاب موفق به فروش آن ها نشده است، شرایط کامل آن در طی مطالب بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: mlmbook.ir

 

 

وکیل جرایم سایبری | وکیل جرایم اینترنتی | وکیل سایبری | وکیل جرایم رایانه ای

 

شرکت های محترم، خروج حق بازاریاب است شرکت های محترم، خروج حق بازاریاب است شرکت های محترم، خروج حق بازاریاب است شرکت های محترم، خروج حق بازاریاب استشرکت های محترم، خروج حق بازاریاب است شرکت های محترم، خروج حق بازاریاب است شرکت های محترم، خروج حق بازاریاب است شرکت های محترم، خروج حق بازاریاب است شرکت های محترم، خروج حق بازاریاب است شرکت های محترم، خروج حق بازاریاب است شرکت های محترم، خروج حق بازاریاب است شرکت های محترم، خروج حق بازاریاب است شرکت های محترم، خروج حق بازاریاب است شرکت های محترم، خروج حق بازاریاب است شرکت های محترم، خروج حق بازاریاب است شرکت های محترم، خروج حق بازاریاب است

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سیزده =

هماهنگی و تعیین وقت
بستن