رد کردن لینک ها

شکایت از خرید اینترنتی تلگرامی اینستاگرامی

شکایت از خرید اینترنتی تلگرامی اینستاگرامی

آیا می دانید در موقع مواجه شدن با کلاهبرداری در اینترنت برای شکایت از افراد چگونه باید عمل کنید؟

افرادی که از خرید شما در اینترنت، مرتکب کلاهبرداری شده و از دسترس خارج شده اند.

افزایش خریدهای اینترنتی

شکایت از خرید اینترنتی تلگرامی اینستاگرامی همیشه مشکلاتی دارد.

باید بدانید در چند سال اخیر خرید از طریق اینترنت به یک رفتار اجتماعی تبدیل شده و افزایش پیدا کرده است.

این افزایش فعالیت در شبکه  های اجتماعی، موجب حضور گسترده افراد سودجو نیز شده است.

پس شاهد حضور بسیار زیاد افراد در تلگرام و اینستاگرام  هستیم.

البته این نوع خریدها بیشتر توسط خانم ها مشاهده می شود.

شروع یک خرید اینترنتی در شبکه های اجتماعی

شکایت از خرید اینترنتی تلگرامی اینستاگرامیشکایت از خرید اینترنتی تلگرامی اینستاگرامی کمی پردردسر است.

اینکه افراد از طریق اینترنت خرید می کنند همیشه برای آنان سودمند نیست.

بسیار مشاهده می شود در مواردی این خریدها موجبات رنجش خاطر آنان را فراهم می آورد.

در مواردی که پای کلاهبرداران در میان است مشکل دهها برابر شده و دردسرهایی برای خریدار ایجاد می شود.

خریدار ساده دل و از همه جا بی خبر می بیند همه دوستان و نزدیکان از این طریق خرید می کنند.

با خود می گوید من هم باید این نوع خرید را تجربه کنم لذا در صدد بر می آید کالایی را از این طریق بخرد.

دردسرهای خرید اینترنتی

از آن جا که هر کاری نیاز به کسب دانش و تجربه دارد ممکن است سادگی خریدار و نداشتن تجربه، کار دستش دهد.

خریدار از طریق کانال های تلگرامی و اینستاگرامی با صفحاتی که کالاهای مد نظر او را می فروشند مواجه می شود.

برخی صفحات نیز چنان زیبا طراحی شده اند که حتی افراد با تجربه و حرفه ای را وسوسه می نمایند.

نمی توان آمار دقیقی از اینکه چه تعداد از این صفحات در حال فروش اجناس سالم و واقعی هستند ارائه نمود.

اما می توان گفت خیلی از فروشندگان، حرفه ای کار نمی کنند و برای خریداران مشکل ساز می شوند.

مشکل آغاز می شود

وقتی مشکل شروع می شود که خریدار از کانال هایی خرید کرده که توسط افراد سودجو راه اندازی شده است.

سودجویانی که با راه اندازی صفحات و پس از کلاهبرداری از افراد مختلف به یکباره صفحات را بسته و از دسترس خارج شده اند.

یا اینکه به هر نحوی پاسخگوی افراد نیستند.

حتی ممکن است با خریداران نگون بخت هم صحبت کنند و بگویند هر کاری از دستشان بر می آید انجام بدهند.

چکار باید کرد؟

باید بدانید به دلیل پرونده های زیاد در دادسرای جرایم رایانه ای رسیدگی ها طولانی و فرایند خسته کننده ای دارد.

برخی پرونده ها آنقدر مهم هستند که ممکن است پرونده شکایت شما از نظر رسیدگی کنندگان به نظر بی اهمیت برسد.

موضوعی که برای آنان عادی است اما شما را ناراحت می کند.

پس بهترین کار این است که خیلی مراقب کارهایمان باشیم تا گرفتار این مشکلات و دردسرهایش نشویم.

اما در هر حال وقتی دچار مشکلاتی در خرید اینترنتی شدید به شرح زیر عمل کنید.

نحوه اقدام برای شکایت از خرید اینترنتی تلگرامی اینستاگرامی

برای شکایت از خرید اینترنتی تلگرامی اینستاگرامی به شرح زیر اقدام نمایید:

  • شماره تلفن فروشنده را داشته باشید.
  • پرینت پرداخت های خود را از بانک دریافت نمایید تا معلوم شود به کدام حساب پول واریز شده است.
  • سابقه چت های خود را در تلگرام یا اینستاگرام همراه داشته باشید.
  • یادتان باشد اسکرین شات سند معتبری برای پلیس و دادسرا نیست.
  • شماره ثنا داشته باشید اگر ندارید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایید و آن را دریافت کنید.
  • به دادسرای جرایم رایانه ای مراجعه نمایید و شکایت خود را ثبت نمایید.
  • دادسرا بعد از دریافت و ثبت شکایت شما و تعیین شعبه تعیین نوبت می کند.
  • شعبه مورد نظر بعد از اینکه نوبت حضور شما فرا رسید و پرونده شما را برای تحقیق به پلیس فتا ارجاع می دهد.
  • پلیس در موعد مقرر شما را احضار و کار بررسی را آغاز می نماید.
  • ممکن است شما در چندین نوبت برای بررسی به دادسرا و یا پلیس فتا مراجعه نمایید.
  • فرایند مزبور کمی زمان بر است و بسیاری از افراد را خسته می کند.
  • در صورت امکان دسترسی،  فروشنده احضار می شود تا سوء نیت وی محرز شود.
  • در صورت وجود ادله و مدارک کافی، پرونده به دادگاه می رود.
  • در دادگاه در صورت اثبات مجرمیت، برای فرد مجرم احکام حبس و جزای نقدی صادر می شود.
  • مشکل واقعی آن جا خواهد بود که امکان شناسایی آدرس فروشنده و یا فرد کلاهبردار وجود نداشته باشد.
  • بررسی ها از طریق شما و یا پلیس هم ممکن است به نتیجه ای نرسد.
  • اینجاست که با خود می اندیشید کاش بدون بررسی دست به خرید نمیزدم و این همه برای خود و اطرافیانم دردسر درست نمی کردم.

مراقبت ها در خریدهای آنلاین

بهترین کار مراقبت از خود در هر نوع خرید آنلاین است.

ابتدا به این نتیجه برسیم که خرید از این طریق حتماً به نفع مان است.

کالایی که می خریم کالای معتبر و فروشگاه نیز دارای اعتبار و نماد اعتماد باشد.

از کانال هایی که دارای سایت اینترنتی نیستند و آدرس و تلفن ثابت ندارند حتی الامکان خرید نکنید.

در صورت امکان آدرس و مشخصات فروشنده و واقعی بودن مکان آن را کنترل نمایید.

خرید خود را از اجناس سنگین شروع نکنید و تجربه خود را با اجناس کم قیمت آغاز نمایید.

در صورتی که قصد خرید سنگین دارید حتماً در این مورد بررسی بیشتری انجام دهید و با افراد خبره مشورت نمایید.

باید بدانید در هر خرید اینترنتی تا 7 روز امکان ارجاع کالا به فروشنده وجود دارد و این حق خریدار است.

پس حتماً این موضوع را به فروشنده بگویید در صورت عدم قبول وی، کمی تردید در مورد خرید داشته باشید.

 

در صورتی که قصد مشاوره و یا اعطای وکالت در پرونده های خود دارید با ما تماس بگیرید.

مطالب مفید:

وکیل شکایت ازسایت، فروشگاه اینترنتی

اینستاگرام ، کسب و کارهای آنلاین، مخاطرات 

 

به گفتگو بپیوندید