رد کردن لینک ها

 عملیات هک و انواع شگرد هکرها و خسارات ناشی از آن در سال 2019

اشتراک گذاری

عملیات هک و انواع شگرد هکرها

عملیات هک و انواع شگرد هکرها- مرکز ثبت شکایت جرایم سایبری پلیس فدرال آمریکا گزارش سال 2019 خود را منتشر کرد. بر پایه این گزارش تعداد 467.361 فقره شکایت در این سال به ثبت رسیده که با بیش از 3.5 میلیارد دلار خسارت، نسبت به سال های گذشته رشد قابل ملاحظه ای را نشان می دهد.

در این گزارش که در چند بخش تنظیم شده به مواردی نظیر نفوذ هکرها به ایمیل ها،کلاهبرداری از افراد سالمند، و فعالیت باج افزارها اشاره شده است.

نفوذ هکرها به ایمیل ها

حملات هکری به ایمیل ها Business email compromise attacks (BEC)  از طریق نفوذ به حساب های کاربری و ایمیل قربانیان صورت می گیرد. سپس هکرها، قربانیان را حین نقل و انتقالات مالی، ارسال فرم های اداری، انجام معاملات املاک و مستغلات و خرید کارت های هدیه، هدف قرار می دهند.

به عنوان یکی از دهها شگرد، مجرمین با پوشش کارمند یک شرکت، ایمیلی را به قسمت حقوق و دستمزد اداره فرد مورد نظر ارسال می کنند. آنان با اعلام اینکه اطلاعات شان را بروز کرده اند تقاضای واریز حقوق به اطلاعات جدید می نمایند. با این شگرد موفق می شوند وجوه را به حساب خود هدایت كنند.

میزان خسارت از طریق نفوذ به ایمیل ها

تخمین زده شده از 23.755 شکایت در سال 2019 بالغ بر 1.7 میلیارد دلار خسارت مربوط به نفوذ به ایمیل ها و بکارگیری انواع شگردها در این زمینه بوده است.

برپایه گزارش مورد نظر تیم بازیابی دارایی موفق شده است  بیش از 300 میلیون دلار که از طریق کلاهبرداری های آنلاین از دست رفته بود را بازیابی کند.

کلاهبرداری از افراد سالمند

هکرها با طراحی انواع سناریوها، قربانیان خود را از میان افراد بالای 60 سال انتخاب می نمایند. سناریوها می تواند مواردی چون: داستان های عاشقانه، شرط بندی، کمک های خیریه، پشتیبانی فنی ، قرعه کشی و کلاهبرداری از طریق جعل هویت دستگاههای دولتی یا شرکت های معتبر باشد.

گزارش منتشره در سال 2019 نشان می دهد 260 متهم توانسته اند بیش از 2 میلیون قربانی را هدف قرار دهند. این تعداد بیش از 838 میلیون دلار خسارت به قربانیان وارد آورده اند. به عبارتی هر متهم به طور متوسط توانسته 8 قربانی را فریب دهد که آمار نسبتاً بالایی است.

 کلاهبرداری در پوشش ارائه دهندگان خدمات سرویس، پشتیبانی و فنی

 این دسته از حملات شامل مجرمانی می شود که با ادعای ارائه سرویس و خدمات امنیتی یا پشتیبانی فنی از طرف شرکت های معتبر به مشتری، آنان را فریب می دهند. با این شگرد، هکرها به کامپیوترهای مشتریان دسترسی پیدا نموده و سپس وجوه آنان را مورد دستبرد قرار می دهند.  خدمات پوششی مجرمین مواردی نظیر: رفع خطرات مربوط به ایمیل یا حساب بانکی، تجدید مجوز نرم افزار، دفع ویروس موجود در رایانه و نظایر آن بوده است.

بر اساس گزارش مورد اشاره، 13.633 شکایت مربوط به این نوع از کلاهبرداری ها به ثبت رسیده است. اکثر قربانیان نیز افراد بالای 60 سال بوده اند. خسارات وارده، بیش از 54 میلیون دلار بالغ شده که نسبت به سال قبل 40 درصد افزایش نشان می دهد.

باج افزارها

باج افزار یک نوع بدافزار تخصصی است که می تواند به سرعت داده ها را در سیستم قربانیان رمزگذاری کند. پس از رمزگذاری داده ها، مهاجمان کلید رمزگشایی داده ها را در ازای پرداخت باج، به طور معمول به صورت ارز مجازی (به عنوان مثال بیت کوین) ارائه می دهند.

گزارس منتشره حاکی از 2.047 فقره شکایت باج افزاری با خسارتی بالغ بر 8.9 میلیون دلار در سال 2019 بوده است.

بر مبنای گزارش یاد شده، عملیات هک و انواع شگرد هکرها از جمله نفوذ به ایمیل ها همچنان در فضای سایبری قربانی می گیرد.

 

به گفتگو بپیوندید

دو × 5 =

بازگشت به بالای صفحه