رد کردن لینک ها

کلاهبرداری از طریق جعل برندهای معروف جهانی

اشتراک گذاری

قانون شکنی حد و مرز نمی شناسد

وقتی موضوع مراقبت و یا حفاظت از داده ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مطرح می شود ممکن است بسیاری از ما توجهی به هشدارهای کارشناسان نکنیم و با خود بگوییم این مسئله چه ربطی به ما دارد.

برخی ممکن است بگویند من از طریق سایت ها و درگاههای معتبر، کارهای اینترنتی خود را انجام می دهم و مشکلی در این خصوص ندارم و یا اینکه حملات هکرها و کلاهبرداری اینترنتی شامل من و داده هایم نمی شود.

اتفاقاً مدتی است همین عامل موجب شده است عاملین حملات سایبری و کلاهبرداران با سوء استفاده از عنوان و نام برندهای معروف جهانی و از طریق الگوهای مشابه و روش شبیه سازی بتوانند از همان جایی که نقطه اطمینان کاربران محسوب می شود اهداف مجرمانه و متقلبانه خود را عملی ساخته و کاربران را اغفال نمایند.

گزارش یک شرکت امنیت سایبری

اخیراً شرکت امنیت سایبری چک پوینت ریسرچ (Check Point Research) به عنوان یکی از معتبرترین شرکت هایی که در حوزه امنیت فضای اینترنت فعالیت می نماید، گزارشی از حملات سایبری و کلاهبرداری های اینترنتی منتشر نموده که نگاهی به آن می تواند تأییدی بر گفته های ما باشد.

بر اساس این گزارش، سرقت اطلاعات شخصی و حملات فیشینگ از طریق جعل همچنان یکی از محبوب ترین روش های مجرمانه آنلاین محسوب می شوند. کار به جایی رسیده است که کلاهبرداران از برندهای معروف و محبوب مانند گوگل و فیس بوک برای سرقت اطلاعات کاربران استفاده می کنند.

در حمله فیشینگ، مجرمان سعی می کنند تا از ظاهر وب سایت های رسمی با استفاده از نام دامنه مشابه یا URL و طراحی و شبیه سازی اقدامات خود را عملی کنند.

شیوه کار کلاهبرداران و جاعلین اینترنتی

شیوه کار بدین صورت است که وقتی کاربران در حال جستجو در اینترنت هستند پیام و ایمیلی اغوا کننده و یا فریبنده از سوی کلاهبرداران دریافت می کنند که آن ها را به صفحات جعلی اما در ظاهر، درست شبیه صفحات سایت های معروف و معتبر جهانی هدایت می کند.

وب سایت جعلی اغلب حاوی شکل و محتوایی است که از قبل برای سرقت اطلاعات کاربران تدارک دیده شده است. صفحات مورد نظر، آن چنان دقیق، زیبا و با تمام جزییات طراحی شده که اکثر کاربران قادر نیستند آن را از سایت های اصلی باز تشخیص دهند. بدین ترتیب عاملین حملات، قربانیان خود را درست از همان نقطه اطمینان، فریب داده و اطلاعات و حساب کاربری آن ها را بدست آورده و اهداف خود را عملی می سازند.

در گزارش شرکت امنیت سایبری چک پوینت، برخی از برندهای محبوب که مجرمان سایبری اغلب برای هک کردن آنلاین، آنها را شبیه سازی می کنند، به شرح زیر مورد اشاره قرار گرفته است.

میزان سوء استفاده هکرها و کلاهبرداران از برندهای معروف

 

ردیف

نام برند

درصد جعل و حملات فیشینگ

1

فیسبوک

18

2

یاهو

10

3

نت فلیکس

5

4

پی پال

5

5

مایکروسافت

3

6اسپوتیفای

3

7

اپل3

8

گوگل

2

9

رایبان

2

 

 

 

به گفتگو بپیوندید

پنج − پنج =

بازگشت به بالای صفحه