رد کردن لینک ها

وکیل شکایت ازسایت، فروشگاه اینترنتی

اشتراک گذاری

وکیل شکایت از سایت، فروشگاه اینترنتی

تصور می کنید عنوان بهترین وکیل شکایت سایت، فروشگاه اینترنتی چرا مطرح می شود؟

در ادامه با ما باشید تا دلیل این عنوان را بهتر بدانید.

استقبال مردم از حضور در اینترنت موجب شده در سال های اخیر بسیاری از امور آنان از طریق فضای مجازی پیش برود.

این موضوع بازار فعالیت های تجاری و اقتصادی را از فضای حقیقی به فضای مجازی سوق داده است.

در حال حاضر انواع کسب و کارهای اینترنتی به فعالیت در این فضا مشغول هستند.

ضمن اینکه بیشتر امورات اداری و بانکی مردم نیز در فضای وب و استفاده از انواع اپپلیکیشن ها در حال انجام است.

بسیاری از سایت ها به محلی برای مراجعه مردم و انجام خرید به صورت آنلاین تبدیل شده اند.

نام فروشگاه اینترنتی و یا فروشگاه آنلاین، عنوانی است که به این قبیل فعالیت ها و گسب و کارها داده می شود.

وکیل شکایتقانون تجارت الکترونیک و تکلیف فروشگاههای اینترنتی

اگر نظر یک وکیل شکایت از سایت، فروشگاه اینترنتی را جویا شوید با شما در مورد قوانین به شرح زیر صحبت خواهد کرد:

قانونگذار در قانون تجارت الکترونیک، تکلیف فروشندکان اینترنتی را معلوم و روشن ساخته است.

فصل اول این قانون تحت عنوان: «حمایت از مصرف کننده»، از مواد 33 تا 49 به حقوق مصرف کنندگان اختصاص یافته است.

‌در ماده 33 این قانون در مورد اطلاعاتی که باید فروشنده و یا ارائه دهنده کالا و خدمت به مشتری دهد، موارد زیر را مطرح نموده است:

‌الف – مشخصات فنی و ویژگی های کاربردی کالا و یا خدمات.
ب – هویت تأمین کننده، نام تجاری که تحت آن نام به فعالیت مشغول می‌باشد و ‌نشانی وی.
ج – آدرس پست الکترونیکی، شماره تلفن و یا هر روشی که مشتری در صورت نیاز ‌بایستی از آن طریق با فروشنده ارتباط برقرار کند.
‌د – کلیه هزینه‌هائی که برای خرید کالا بر عهده مشتری خواهد بود
‌هـ – مدت زمانی که پیشنهاد ارائه شده معتبر می‌باشد.
‌و – شرایط و فرایند عقد از جمله ترتیب و نحوه پرداخت، تحویل و یا اجرا، فسخ،‌ ارجاع، خدمات پس از فروش.

‌در نظر گرفتن شرایط خاص برای فروشندگان به نفع خریداران و مصرف کنندگان

 

حقوق خریداران اینترنتی

‌در مواد 37 و 39 نیز در مورد حق انصراف مصرف کننده و نیز شرایط عدم اجرای تعهدات فروشنده نکاتی مطرح شده است.

این نکات حاکی از توجه قانونگذار به حقوق خریداران اینترنتی است.

ماده 37 – در هر معامله از راه دور مصرف کننده باید حداقل هفت روز کاری،

وقت ‌برای انصراف (‌حق انصراف) از قبول خود بدون تحمل جریمه و یا ارائه دلیل داشته باشد.‌

تنها هزینه تحمیلی بر مصرف‌کننده هزینه بازپس فرستادن کالا خواهد بود.

‌ماده 39 – درصورتی که تأمین کننده در حین معامله به دلیل عدم موجودی کالا و یا‌ عدم امکان اجرای خدمات،نتواند تعهدات خود را انجام دهد، باید مبلغ دریافتی را فوراً‌ به مخاطب برگرداند.

مگر در بیع کلی و تعهداتی که برای همیشه وفای به تعهد غیرممکن ‌نباشد و مخاطب آماده صبر کردن تا امکان تحویل کالا و یا ایفای تعهد باشد.
ممکن است معلوم شود تأمین کننده از ابتدا عدم امکان ایفای تعهد خود را می‌دانسته است.

در این صورت،علاوه بر لزوم ‌استرداد مبلغ دریافتی، به حداکثر مجازات مقرر در این قانون نیز محکوم خواهد شد.

وکیل شکایت از سایت، فروشگاه اینترنتی

وکیل شکایت از سایت، فروشگاه اینترنتی چه می کند؟

روزانه خریدهای زیادی به صورت آنلاین از طریق اینترنت انجام می پذیرد.

این خریدها گاهاً به مواردی از سوء استفاده و یا بی توجهی طرفین معاملات آنلاین، به حقوق طرف مقابل منجر می شود.

بنابراین طرح شکایت در مراجع قضایی اجتناب ناپذیر شده و ما شاهد این شکایات هستیم.

وکیل شکایت از سایت، فروشگاه اینترنتی در اینگونه موارد می تواند مشاور خوبی برای افراد دارای مشکل باشد.

در صورتی که مشکلاتی در این زمینه دارید، با ما در تماس باشید تا راهنمایی لازم را دریافت نمایید.

در صورت تمایل می توانید وکالت پرونده خود را به تیم حرفه ای وکیل سایبری بسپارید.

مطالب پیشنهادی وکیل سایبری

به گفتگو بپیوندید

سه × یک =

بازگشت به بالای صفحه