جمع آوری و مستند سازی ادله دیجیتال - وکیل سایبری - مشاوره تلفنی جرائم رایانه ای

مستند سازی ادله دیجیتال

ادله دیجیتال (ادله الکترونیکی) چیست؟ هرگونه داده یا نرم‌افزار یا سخت‌افزار الكترونیكی كه جهت اثبات ادعا، دفاع، استدلال قضایی، صدور رای و كشف جرم بکار گرفته شود و اطلاعات مفیدی را در اختیار قاضی پرونده قرار می دهد، ادله دیجیتال (ادله الكترونیكی) نامیده می شود که می تواند در فرآیند تعقیب كیفری یا دادرسی هم بسیار تاثیرگذار باشد. نکته قابل توجه این است که این ادله باید درچارچوب رعایت و اجرای قانون جمع آوری شوند، در غیر این صورت ارزشی نخواهند داشت.

ادله دیجیتال
وکیل سایبری

دپارتمان مستند سازی ادله دیجیتال

کارشناسان این دپارتمان با تجربه بالا و خبره که سالهاست با این نوع روندها آشنایی کامل دارند و بمنظور حفظ صحت و تمامیت، اعتبار و انكارناپذیری ادله دیجیتال جمع ‌آوری شده،

که در این دپارتمان از گروهی تخصصی وکیل سایبری فعالیت دارند در تمامی جرایم رخ داده در این حوزه تجربه و تخصص کامل داشته و آمادگی ارائه مشاوره و قبول وکالت پروندهای شما را دارند. از جرایمی که در این حوزه رخ می دهد می توان به موارد زیر اشاره نمود.

جرایم علیه محرمانگی داده‌ها

جرایم علیه صحت و تمامیت داده‌ها

سرقت و کلاهبرداری رایانه‌ای

قانون حاکم بر جمع آوری ادله دیجیتال

 شرایطی را در نظر بگیرید که اثبات ادعا صرفا با ارائه ادله فیزیکی امکان پذیر نبوده و با توجه به اینکه امروزه اطلاعات الکترونیکی افراد در بستر اینترنت جا می گیرد، پس با کمک این داده های دیجیتال می توان به پیروزی در یک پرونده نزدیک تر شد. اما باید در نظر داشت که ماهیت خاص و آسیب پذیر این ادله اجازه نمی دهد که افراد خودشان به تنهایی اقدام به جمع آوری و ارائه آنها در دادگاه نمایند.

 در بحث جمع آوری ادله میبایست زنجیره حفاظت از آنها را جدی گرفت و مراقب صحت این داده ها بود. لذا وکلا و ماموران خبره اجرای قانون که سالهاست با این نوع روندها آشنایی کامل دارند و بمنظور حفظ صحت و تمامیت، اعتبار و انكارناپذیری ادله الكترونیكی جمع ‌آوری شده، لازم است مطابق آئین ‌نامه مربوطه با آنها رفتار کنند، در نتیجه بهترین گزینه جهت انجام این امر مهم می باشند.

آیا از ادله دیجیتالی که در دست داریم، استفاده کنیم؟

 در قانون برای ادله دیجیتال ارزش خاصی تعیین شده و وجود این ادله می تواند به تسریع در حل پرونده تان کمک کند. اما آیا شما می توانید به تنهایی از ادله ای که در دست دارید، استفاده کنید؟ قطعا خیر. بهتر است شما این کار را به وکلای کارآزموده در این زمینه محول کنید چرا که این وکلا با تجربه و دانشی که دارند، در ابتدا تشخیص می دهند که ادله موجود به نفع پرونده شماست یا خیر. آیا این ادله قابلیت استناد نزد مقامات قضایی را دارند ؟سپس با توجه به بررسی های صورت گرفته در جهت درست اقدام می کنند.

آیا تمامی ادله‌های دیجیتال، مورد پذیرش قاضی پرونده می‌باشد؟

 با اینکه ادله دیجیتال جهت تبرئه شدن و پیروزی در یک پرونده از اهمیت بالایی برخوردار می باشد اما این اهمیت دلیل نمی شود که هر ادله ای بدون اینکه مستند شده باشد، راه گشا باشد. مستندسازی ادله و استفاده از آنها در دادگاه تنها از عهده ی وکلای سایبری که با تجربه هستند و در این زمینه از تخصص ویژه ای برخوردارند؛ برمی آید. در نتیجه لازم است مستند سازی برگه های برنده خود را در طول جریان دادرسی به وکلای کاردان بسپارید و دیگر نگران متقاعد شدن قاضی و پیروزی خود در پرونده نباشید.

وکیل سایبری

چرا باید ادله دیجیتال مستند شود؟

 مستند سازی ادله دیجیتال در صدور رای قاضی نقش مهمی را ایفا می کند و می تواند پرونده را به نفع شما تمام کند. اما از آنجایی که افراد عادی در مورد این مستند سازی هیچ اطلاعاتی ندارند و ادله دیجیتال هم به تنهایی نمی تواند محکمه پسند باشد، پس این مستند سازی باید به وکلای سایبری که سال ها در این راه قدم برداشته اند و موفق بوده اند، سپرده شود.

مشاوره حقوقی

چرا گروه حقوقی تخصصی وکیل سایبری را انتخاب کنیم؟

گروه حقوقی تخصصی وکیل سایبری متشکل از کارشناسان کاربلدی می باشد که ضمن آشنایی کامل با آئین ‌نامه مربوط به حفظ و نگهداری از جمع آوری ادله دیجیتال به روش های جمع آوری و مستند سازی این ادله ها اشراف کامل دارند و می توانند مسیر پرونده را با در دست داشتن این ادله ارزشمند به گونه ای هدایت کنند که رای به نفع خواهان صادر گردد. فقط کافی ست به دانش و تخصص این گروه در انجام اقدامات مربوطه اعتماد کنید و کار را به فرد کاردانش بسپارید.

وکیل سایبری

خدمات ما برای شما، فراهم کردن

بهترین راه حل قانونی

برای تماس جهت رزرو جلسه حضوری با شماره های زیر تماس حاصل نمایید

۰۲۱۴۴۰۹۷۱۶۲

021-28423213

021-28423214