وکیل جرایم رایانه ای در دادسرای 31 | گروه حقوقی وکیل سایبری
وکالت و مشاوره سایبری

وکیل جرایم رایانه ای در دادسرای ناحیه 31

وکیل جرایم رایانه ای ، وکیل شکایت در دادسرای جرایم رایانه ای

وکیل جرایم رایانه ای در دادسرای ناحیه 31 – با توجه به گستردگی جرم و تخصصی شدن موضوع رسیدگی به آن، طی سالیان اخیر دادسراهای ویژه برای این نوع از جرایم راه اندازی شده است. جرایم رایانه ای نیز از آن دسته از جرایم هستند که قانونگذار قوانین خاص برای آن تدوین نموده است.

از جنبه رسیدگی های قضایی ، با اختصاص دادسرای ویژه جرایم رایانه ای، مسیر بهتری جهت رسیدگی به پرونده ها ایجاد شده است. در تهران نام این دادسرا، دادسرای جرایم رایانه ای ناحیه 31 می باشد.

در گذشته و در شهر تهران، محل دادسرای جرایم رایانه ای در خیابان شریعتی قرار داشت. اکنون محل دادسرای جرایم ناحیه 31 جرایم رایانه ای، در خیابان آیت اله کاشانی، خیابان اباذر واقع است.

اکنون مراجعین دادسرای جرایم رایانه ای، در محل جدید امور مربوط به پرونده های قضایی خود را پیگیری می نمایند.

فعالیت تخصصی وکیل جرایم رایانه ای

وکیل جرایم رایانه ای در دادسرای ناحیه 31 بدین مفهوم است که این وکیل، کار تخصصی خود را بر روی این نوع از جرایم متمرکز نموده است. وی به نوعی وکیل شکایت در دادسرای جرایم رایانه ای محسوب میشود. زیرا شکایت موکلین خود را در این دادسرا ثبت و پیگیری می کند.

از این رو رفت و آمدهای وی نیز به طور مرتب به دادسرای جرایم رایانه ای خواهد بود.

در شهرستان ها نیز شعب ویژه ای بر روی پرونده های جرایم رایانه ای کار می کنند. این شعب رسیدگی به جرایم رایانه ای را در اولویت برنامه های کاری خود قرار داده اند.

وکیل شکایت در دادسرای جرایم رایانه ای

ویژگی های وکیل شکایت در دادسرای جرایم رایانه ای

وکیل شکایت در دادسرای جرایم رایانه ای در وهله اول باید از ویژگی های عمومی هر وکیل برخوردار باشد. وی باید خصوصیات منحصر به فردی نیز داشته باشد تا او را از سایر وکلا در موضوعات دیگر متمایز سازد.

برخی از ویژگی های وکیل متخصص در جرایم رایانه ای عبارتند از:

  • آشنایی کامل با قوانین و مقررات و آیین نامه های حوزه فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک و جرایم رایانه ای
  • آشنایی کامل با علوم مرتبط با رایانه
  • دانش و شناخت نسبی در خصوص ادله الکترونیک و نحوه جمع آوری اسناد مرتبط با آن
  • تسلط بر چگونگی دفاع از حقوق قانونی موکلین در پرونده های جرایم رایانه ای
  • تسلط بر نحوه تنظیم لوایح دفاعیه، مستند به قوانین و شناخت ادله الکترنیک و شواهد و قرائن مؤثر در پرونده

یکپارچگی و انسجام در تیم حقوقی فنی «وکیل سایبری»

گروه حقوقی تخصصی وکیل سایبری از تجربیات منحصر به فردی در حوزه رایانه برخوردار است.

این گروه توانسته است تیم یکپارچه و منسجم و هماهنگی را برای پیگیری پرونده های رایانه ای در کرج، تهران و سایر شهرستان ها فراهم آورد.

تیم حقوقی فنی وکیل سایبری تحت مدیریت فردی که سالیان سال تجربه در علوم رایانه اندوخته و از تحصیلات و تجربیات حقوقی نیز برخوردار است فعالیت می نماید.

این تیم تا کنون در بسیاری از پرونده ها موفق و سربلند بیرون آمده و توانسته است حقوق موکلین خود را به خوبی استیفا نماید.

وکیل متخصص در جرایم  رایانه ای

اعتماد و اطمینان به تیم «وکیل سایبری»

هموطنان عزیز و محترم که بطور ناخواسته درگیر پرونده های جرایم سایبری می شوند نگران نباشند.

ما به آن ها اطمینان می دهیم پرونده های آنان را به نحو مطلوب و در زمان مقرر پیگیری نماییم.

فرایند اقدام وکیل متخصص در جرایم رایانه ای

1. تحلیل و شناسایی مشکل

جمع‌آوری اطلاعات: وکیل باید اطلاعات دقیقی از موکل بگیرد و مشکل یا جرم رایانه‌ای را شناسایی کند. این ممکن است شامل سرقت اطلاعات، کلاهبرداری اینترنتی، انتشار اطلاعات شخصی بدون اجازه و غیره باشد.

2. تهیه شکوائیه

نوشتن شکوائیه: وکیل یک شکوائیه رسمی تنظیم می‌کند که باید شامل موارد زیر باشد:

مشخصات شاکی: نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس و شماره تماس.

مشخصات متهم: در صورت شناخته شدن.

شرح جرم: توضیح دقیق جرم، زمان و مکان وقوع آن.

مدارک و شواهد: ذکر مدارک و شواهدی که به اثبات جرم کمک می‌کند.

استفاده از قوانین: وکیل باید به مواد قانونی مرتبط با جرایم رایانه‌ای اشاره کند، مانند قانون جرایم رایانه‌ای مصوب ۱۳۸۸.

3. ثبت شکایت در دادسرا

مراجعه به دادسرا: وکیل به دادسرای مربوطه مراجعه می‌کند و شکوائیه را به صورت حضوری یا الکترونیکی (در صورت امکان) ثبت می‌کند.

دریافت شماره ثبت: پس از ثبت شکایت، وکیل باید شماره ثبت شکایت را دریافت کند و مستندات مربوطه را نگه دارد.

4. پیگیری پرونده

پیگیری وضعیت: وکیل باید به طور منظم وضعیت پرونده را پیگیری کند و از پیشرفت آن مطلع باشد.

حضور در جلسات: در صورت نیاز، وکیل باید در جلسات دادسرا و دادگاه حاضر شود و از حقوق موکل دفاع کند.

5. توجه به نکات حقوقی

حفظ حریم خصوصی: وکیل باید به حفظ حریم خصوصی موکل توجه کند و از افشای اطلاعات حساس جلوگیری کند.

مشاوره حقوقی: وکیل باید موکل را در مورد مراحل قانونی و حقوق خود آگاه کند و به او مشاوره‌های لازم را ارائه دهد.

مدارک لازم برای ثبت شکایت توسط وکیل جرایم رایانه ای

برای پیگیری شکایت در دادسرای جرایم رایانه‌ای، وکیل یا شاکی باید مدارک و مستندات خاصی را ارائه دهند. این مدارک به اثبات ادعا و تسهیل روند رسیدگی کمک می‌کند. در زیر به مدارک لازم اشاره می‌شود:

1. شکوائیه

شکوائیه رسمی: شامل شرح دقیق جرم، مشخصات شاکی و متهم (در صورت شناخته شدن) و مستندات و شواهد موجود.

2. مدارک شناسایی

کپی کارت ملی و شناسنامه: برای شناسایی هویت شاکی و تأیید اطلاعات شخصی.

3. مدارک و شواهد مرتبط با جرم

تصاویر و اسکرین‌شات‌ها: از پیام‌ها، ایمیل‌ها، یا هر نوع اطلاعات دیجیتال که به اثبات جرم کمک می‌کند.

گزارش‌های فنی: در صورت وجود، گزارش‌هایی از کارشناسان IT یا امنیت سایبری که به تحلیل و بررسی جرم پرداخته‌اند.

مدارک مالی: در صورتی که جرم شامل کلاهبرداری مالی باشد، مدارک مربوط به تراکنش‌ها، فاکتورها و رسیدها.

4. گزارش‌های پلیس

گزارش‌های قبلی: اگر شکایتی قبلاً ثبت شده باشد، ارائه کپی از آن گزارش‌ها می‌تواند مفید باشد.

5. مدارک مربوط به حریم خصوصی

مدارک مربوط به نقض حریم خصوصی: مانند نامه‌ها یا ایمیل‌هایی که نشان‌دهنده نقض حریم خصوصی شاکی باشد.

6. مدارک دیگر

سندهای مربوط به مالکیت: در صورتی که جرم شامل سرقت اطلاعات یا هک سیستم‌های خاص باشد، ارائه مدارکی که مالکیت شاکی را تأیید کند، ضروری است.

7. گواهی‌های پزشکی (در صورت نیاز)

گواهی‌های پزشکی: اگر جرم منجر به آسیب جسمی یا روانی شده باشد، ارائه گواهی‌های پزشکی مرتبط می‌تواند مفید باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *